Jak nás můžete podpořit?

Chci přispět finančně
Chci být Centru prospěšný jiným způsobem
Prosím zaškrtněte způsob podpory!
Náš účet je 17177777/2010 (Fio banka).

Bližší informace k finanční podpoře Centra pro občanské svobody jsme odeslali na Váš e-mail.

Děkujeme za Vaši podporu!
Poděkování:
Ing. Jiří Zajíc (Sázava)
Dopravní stavby Brno (Brno)
Mgr. Eduard Ondrášek (-)
Vít Tomiš (Havířov)
Roman Mika (-)
Ing. Ivanka Rysková (-)
Zdeněk Král (-)
Ing. Milan Fiala (Praha)
Jaroslava Fridrichová (-)
Daniel Rosol (-)
Jiří Šubrt (-)
MVDr. Jan Kulheim (-)
František Zykan (Roudnice nad Labem)
TOSCOOL z.s. (Praha)
Miloslav Liška (-)
Mgr. Petr Štěpánek (Holice)
Marek Schulz (-)
Ing. Jan Bureš (Ostrov)
Ing. Jiří Hudera (-)
Beata Smrkovská (-)
Martin Křováček (Praha)
Michal Ozábal (Praha)
Jiří Chudý (Lhota pod Libčany)
Hana Bauer (Biskupice u Jevíčka)
Roman Beneš (Karlovy Vary)
Pavel Jakoubek (Praha)
Zdenek Jagrik (Podbořany)
Hana Lipovská (Blansko)
Alexandr Holub (-)
Jan Váňa (-)
PhDr. Jan Liška (-)
Radovan Janeček (-)
Petr Hlaváč (-)
Oldřich Gremlica (Most)
Vít Tomis (Havířov)
Josef Hankus ml. (Krnov)

TISKOVÁ ZPRÁVA: Tragický vývoj vzdělanosti českých deváťáků


12. 1. 2017 Školství


Sdílet

 

Tradiční komparativní výhoda České republiky (vysoká plošná vzdělanost mladých lidí) rychle bere za své.

V úrovni čtenářské gramotnosti již jsme pod průměrem zemí OECD. V matematice a přírodních vědách sledujeme volný pád. Viz grafy.


Nejedná se přitom o podfinancování systému. Výdaje českých daňových poplatníků na školský systém naopak rostou. Pokud přepočteme výdaje na jednoho žáka, nárůst je ještě markantnější.



Příčinou je tedy nekoncepčnost, ztráta základních vzdělávacích hodnot, potlačování matematiky/přírodních věd a rozličné ideologické projekty odvádějící školství od základního poslání – vzdělávat.
Koneckonců strmý sestup přímo navazuje na „revoluční změnu vzdělávání ministryně Buzkové" a tzv. Rámcové vzdělávací plány.

Není důvod předpokládat, že se trend poklesu vzdělanosti českých žáků v matematice a přírodních vědách obrátí. Současná politika ministryně Valachové tento problém vůbec neřeší, naopak dělá aktivní kroky k potlačení výuky jakožto hlavního cíle vzdělávací soustavy. Lze proto očekávat prudší pokles výsledků českých žáků v dalším měření v roce 2018.

Vyzýváme českou společnost, školy, školské asociace, politické strany, média a v neposlední řadě daňové poplatníky k diskusi: Co má umět průměrný český deváťák; Jak toho dosáhnout; Jak zastavit velmi negativní trend; Jak je v tomto duchu dobře/špatně alokováno 140 miliard plátců daní (56.000,- Kč odvádí na školství průměrná česká rodina).

Centrum pro občanské svobody se bude těmto otázkám věnovat.